Wednesday, November 3, 2010

Өөрөө өөртэйгөө эрх чөлөөний талаар нууцаар ярилцсан нь

Асуулт: Чиний бодлоор эрх чөлөө гэж юу вэ?
Хариулт: Шууд үгээр тодорхойлоод хэлэхээр утга нь сайн гарч ирэхгүй байх. Ярианы явцад тодрох байх гэж бодож байна.
А: Чи эрх чөлөөтэй хүн мөн үү?
Х: Биш.
А: Яагаад?
Х: Яагаад гэвэл надад эрх чөлөө алга.
А: Яагаад тэр вэ? Чамд юу дуртайгаа хийх боломж байдаг шүү дээ?..
Х: Өнгөц харахад тийм мэт боловч үнэндээ тийм боломж байхгүй.
А: Яагаад?!
Х: Яагаад гэвэл миний дур зоргоороо хийж буй үйлдэл бүхэн эцэстээ бусдын дур зоргоороо хийж буй үйлдэл гэсэн хил хязгаарт тулж очдог.
А: Тэгвэл чиний бодлоор эрх чөлөө гэдэг зүйл байхгүй гэсэн үг үү?
Х: Би байхгүй гэж хэлээгүй шүү дээ.
А: Хариултаас чинь байхгүй юм байна гэж ойлголоо?
Х: Өөрийн дур зоргоороо хэнээс ч харгалзалгүйгээр аливаа юмсыг хийхийг эрх чөлөө гэвэл эрх чөлөө бишийг эрх чөлөө мөн гэж нэрлэсэнтэй ялгаагүй хэрэг болно.
А: Яагаад?
Х: Юу яагаад гэж? 5-р асуултад энэ талаар хариулсан шүү дээ. Би эрх чөлөөнд ямар нэгэн хязгаар байхгүй гэж боддог.
А: Тэгвэл өөрийн чинь бодлоор эрх чөлөө гэж яаг юу юм бэ?
Х: Өөрийгөө эрх чөлөөгүй болохыг тайлбарлавал хариулт тодорхой болох болох байх: надад өөрийн эрх гэж алга. Учир нь би сэтгэлийнхээ эрхэнд байна. Харин сэтгэл маань хүсэл шунал, уур, мунхгийн (юмсын бодит мөн чанарыг эс мэдсэн, буруугаар таньсан ухамсар) эрхэнд байна. Тиймээс надад эрх чөлөө гэж алга. Яг л боолыг боол мэт байгаа биз? Сэтгэл хаашаа гэнэ би тийшээ л явдаг.
А: Өрөвдөлтэй юм аа...
Х: Чи бид хоёрын хэн нь хэнийгээ өрөвдөх вэ дээ, адилхан байж. Хахаха
А: Надаар битгий даажигна л даа. Бидэнд эрх чөлөөтэй болох боломж бий юу?
Х: Чишшш, цаад сэтгэл чинь сонсчихвол чи бид хоёрыг зүгээр орхихгүй шүү! Жаахан чимээгүй яръя.
А: ..?
Х: Чи бид хоёрт эрх чөлөөтэй болох боломж бий. Эхлээд цаад сэтгэлийг чинь аажим аажмаар ятгаж байгаад өөрийн хүн болгох хэрэгтэй. Дараа нь сайтар бэлтгэж байгаад эзэнтэй нь байлдуулна. Хэдүүлээ ялах юм бол жинхэнэ эрх чөлөөг олно шүү дээ
:)
А: Чи ч муу санаатай байна шүү!
Х: Юун муу санаа! Чи бид хоёрт үүнээс өөр эрх чөлөөнд хүрэх арга байхгүй. Харин чи надаас урваж цаад сэтгэлтэйгээ нийлээд тэнэгтээд байв аа!
А: Чишшш цаа чинь ирж явна. Ажлаа хийе ээ!
Х: Ажил гэнэ шүү! Боолын хөдөлмөр гээч. За за цаа чинь ирлээ. Хоёулаа энэ талаар дараа жич ярилцъя.
Сэтгэл: За, чи чинь энд ганцаараа юугаа хийгээд дэмийрээд байдаг билээ?
Х: Уучлаарай, уучлаарай...

Сэтгэлдээ хайртай
Сэтгэлдээ дуртай
Сэтгэлээ хүндэлнэ
Сэтгэлээ дагна...

1 comment:

  1. Сэтгэл гэдэг тэр тусмын миний сэтгэл гэдэг учир нь олддоггүй улаан туг шуу. Амжилт хүсье.

    Харин тесктийн арын фон их хүнд өнгөтэй уншихад тиймхэн байна! Засчихад амархан бизээ.

    ReplyDelete

comment